Public Persuasion

Abstract : This short paper studies the problem of public persuasion, that is, when a sender has to persuade multiple receivers, possibly having heterogenous beliefs, with the same information for all. We show that public persuasion constrains the sender in how he can influence the beliefs of receivers: if the sender wants to influence the beliefs of one particular receiver, he loses all controls over the beliefs of the others. This observation partially generalizes to targeted persuasion.
Type de document :
Pré-publication, Document de travail
2016
Liste complète des métadonnées

Littérature citée [6 références]  Voir  Masquer  Télécharger

https://hal-pse.archives-ouvertes.fr/hal-01285218
Contributeur : Marie Laclau <>
Soumis le : mardi 8 mars 2016 - 18:27:55
Dernière modification le : mercredi 17 octobre 2018 - 19:56:02
Document(s) archivé(s) le : dimanche 13 novembre 2016 - 11:21:06

Fichier

public_persuasion.pdf
Fichiers produits par l'(les) auteur(s)

Identifiants

  • HAL Id : hal-01285218, version 1

Collections

Citation

Marie Laclau, Ludovic Renou. Public Persuasion . 2016. 〈hal-01285218〉

Partager

Métriques

Consultations de la notice

559

Téléchargements de fichiers

826